Historia

Rozpoczynając działalność jako małe przedsiębiorstwo oferujące proste usługi poligraficzne, w nieco ponad 20 lat drukarnia Cezar stała się ważnym członkiem globalnego koncernu Chesapeake. Przemyślane inwestycje, bliskie, pozwalające czerpać wiedzę z najlepszych źródeł relacje z partnerami - liderami branży poligraficznej, a wreszcie uruchomienie własnego laboratorium badawczo-rozwojowego, pozwoliły na koncentrację działań firmy na niszowych fragmentach rynku, początkowo poprzez produkcję etykiet wysokoprzetworzonych, wkrótce zaś także etykiet foliowych IML oraz opakowań kategorii premium.

  • 1989

    Chesapeake Białystok (do końca 2012 r. funkcjonująca pod marką Cezar) powstał w 1989 roku. Początki działalności firmy związane były z tworzeniem najprostszych produktów poligraficznych, tj. zaproszeń, wizytówek czy druków manipulacyjnych. Pierwsze lata na rynku przyniosły rozwój produkcji papierowych etykiet wysokoprzetworzonych (na skutek czego w 2011 r. już 8 na 10 etykiet na butelkach alkoholi mocnych w Polsce pochodziło z podbiałostockiej drukarni).

  • 1996

    W 1996 r. Cezar, jako pierwsza arkuszowa drukarnia offsetowa w Polsce, otrzymał Certyfikat ISO 9001. Dwa lata później powstało specjalistyczne laboratorium badawczo-rozwojowe, które dziś jako Pion Research & Developement kontynuuje i rozwija wszechstronne badania stosowanych w firmie technologii oraz wdraża najnowsze rozwiązania z zakresu rozwoju produktu. Ponadto, w tym czasie drukarnia Cezar, jako jedna z pierwszych w Europie, rozpoczęła wdrażanie technologii druku IML. Były to pionierskie działania w Polsce i Europie Środkowej.

  • 2002

    Od 2002 r., na bazie zdobytych wcześniej kompetencji, zakład rozpoczął produkcję kartonowych opakowań jednostkowych o wysokim stopniu technologicznego zaawansowania (opakowania typu premium). W 2004 r. międzynarodowy koncern, producent najnowocześniejszych maszyn drukarskich firma Heidelberg, przyznał Cezarowi, jako pierwszej na świecie drukarni, tytuł „Technology by Heidelberg" w uznaniu najwyższych standardów jakościowych i technologicznych.

  • 2006

    Rok 2006 to czas wdrażania w drukarni systemu KAIZEN, opartego na organizacji produkcji w Toyocie. W 2007 r. następuje przekształcenie Cezar sp. z o.o. w spółkę akcyjną. W ciągu następnych dwóch lat zakład uzyskuje kolejne certyfikaty: ISO 22 000 (2008), 14001, OHSAS 18001 i PN-N 18001 (2009).

  • 2010

    W 2010 r. następuje rozwój produkcji etykiet samoprzylepnych. W tym samym czasie Cezar S.A. stał się członkiem międzynarodowej Grupy Chesapeake, wiodącego dostawcy opakowań, etykiet i druków reklamowych. Drukarnia uzyskała certyfikat ISO 15 378 i tym samym rozpoczęła produkcję opakowań farmaceutycznych dla koncernu Glaxo Smith Kline. Rok później zakład otrzymuje także Certyfikat Kontroli Pochodzenia Produktu FSC/PEFC.

  • 2012

    Rok 2012 to ostatni etap integracji drukarni Cezar S.A. z Grupą Chesapeake, której zwieńczeniem była oficjalna zmiana nazwy przedsiębiorstwa na Chesapeake Białystok.